Sacharidy v potravinách

Sacharidy patří mezi nejdůležitější zdroje energie pro naše tělo.  Sacharidy se dělí dle složitosti vstřebání do těla. Sacharidy se často označuje výrazem polysacharidy. Tyto sacharidy se vstřebávají postupně a měly by mít v našem jídelníčku jasnou převahu na jednoduchými cukry. Složité sacharidy mají také nízký glykemický index a díky tomu máme hlad až za delší dobu většinou co 3-4 hod. Sacharidy jsou hlavním základem výživy pro každého sportovce i pro Vás podívejte se v tomto článku kde se sacharidy objevují jaké sacharidy máme a hlavně čeho se máme vyvarovat.

Chcete správnou dietu a být fit tak si přečtete tenhle článek o sacharidech naleznete na těchto stránkách dalších mnoho rad, čeho se vyvarovat při správné dietě. Tento článek je věnován právě Vám pokud chcete zdravou stravu tak nesmíte opomenout hlavně sacharidy a nebo jak například chuť.

Složené sacharidy najdete v těchto potravinách

  • celozrnné pečivo
  • rýže – bezlepková
  • ovesné vločky – Ideální potravina pro zdravou snídani.
  • zelenina
  • celozrnné těstoviny
  • pohanka
  • brambory


Jednoduché sacharidy v potravinách

Jednoduchých sacharidů by jsme měli přijímat výrazně méně než složených sacharidů. Jednoduché cukry přijměte po těžkém tréninku pro rychlé doplnění energie. Jinak není vhodné jíst příliš jednoduchých cukrů, protože po tom co sníme jednoduché cukry se v našem těle vyplaví hodně inzulínu. Po chvíli ucítíme jak oslabuje naše tělo a budeme mít opět hlad.

Potraviny obsahující sacharidy (cukry)

  • cukr – v jakékoliv podobě
  • sladkosti – sladké bonbóny, tyčinky, oplatky, čokoláda
  • ovoce – ano fruktóza v ovoci patří mezi jednoduché sacharidy
  • mléko – obsahuje laktózu
  • zákusky
  • sladké nápoje – coca-cola, džusy, nektary atd.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *